Rautatiet - äärimmäisen vaurioalttiit

Alue kaikelle mahdolliselle keskustelulle, muista kuitenkin palstan säännöt ja hyvät tavat.
oh2op
Viestit: 6567
Liittynyt: 28.03.2014 04:32

Rautatiet - äärimmäisen vaurioalttiit

ViestiKirjoittaja oh2op » 11.06.2023 21:51

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jun ... lo/8718880

Jos joku kuvittelee, että sähkövetureiden kuljetuskapasiteettia voidaan käyttää sodan kaltaisissa olosuhteissa niin hän on optimistinen. Liikenteenohjaus ja sähköperusrakenne aiheuttaa äärimmäisen vaurioalttiuden. Tämä taas johtaa siihen, että on käytettävä dieselveturia tai purettava vaunullinen / rekka maantieliikenteeseen. Valtateiden sillat ovat mitä todennäköisimmin poikki. Tämä taas johtaa koordinointiin eri seutu- (kolminumeroiset) tai jopa yhdysteiden (neli- ja viisinumeroiset) kautta.

Se, että kaikki leviää kuin enon eväät, taas aiheuttaa järjestämiseksi hajautetun muodostuvan viestiverkon. Mitä muuta on kuin LA(CB) vajaalla puolella rekoista?

Ennen tulipaloja syttyi höyryvetureiden kipinöistä, mitä menivät ratapenkoille.

Valtatie-4 ja entinen valtatie-4, nykyinen seututie-140 kuuluvat toisilleen melko hyvin koko matkan Mäntsälän Shellilltä Lahteen 4 W FM. On kerran testattu mikkeliläisen rekan kanssa. Käytännössä ensin mennee Savon ja Pietarin radan solmu, Kouvolan rautatieasema.

Palaa sivulle “CQCQCQ”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa