Applen korjaamaton tietoturva-aukko

Erilaisiin tietokoneelle asennettaviin apuohjelmiin liittyvä keskustelu.
oh2op
Viestit: 9060
Liittynyt: 28.03.2014 04:32

Applen korjaamaton tietoturva-aukko

ViestiKirjoittaja oh2op » 21.06.2026 15:18

https://muropaketti.com/mobiili/mobiili ... ityksella/

Paradigm Shift -tutkijoiden löytämä usbliter8-niminen haavoittuvuus koskee useita vanhempia iPhone-, iPad- ja Apple Watch -malleja.

Ongelma liittyy Applen A12- ja A13-järjestelmäpiireihin sekä USB-ohjaimen laitteistotason virheeseen. Hyökkääjä voi hyödyntää aukkoa laitteen DFU-palautustilassa USB-yhteyden kautta ja suorittaa omaa koodiaan ennen kuin käyttöjärjestelmä käynnistyy. Tämän avulla voidaan esimerkiksi ohittaa allekirjoitustarkistuksia ja käynnistää muokattua ohjelmistoa.

Haavoittuvuus koskee muun muassa iPhone XR-, iPhone XS-, iPhone 11- ja iPhone SE (2nd generation) -malleja sekä useita saman aikakauden iPadeja ja Apple Watcheja.

Palaa sivulle “Ohjelmat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa